Port Lotniczy Wrocław na nowym kursie: największa rozbudowa w historii!

Port Lotniczy Wrocław na nowym kursie: największa rozbudowa w historii!

Wrocławskie lotnisko przygotowuje się do największej transformacji w swojej historii. W okresie od 26 października do 4 grudnia, podróżni muszą liczyć się z zamknięciem portu lotniczego. Przyczyną jest rozbudowa operacyjnej części lotniska, która obejmuje strefy startu i lądowania. To przedsięwzięcie jest kluczowym elementem szeregu inwestycji zrealizowanych na przestrzeni ostatnich lat.

Intensywne prace nad rozbudową

Przekształcenie infrastruktury wrocławskiego lotniska to niebagatelna inwestycja o wartości 463 milionów złotych, z czego 175 milionów pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Kluczowe prace obejmują budowę nowych elementów infrastruktury, takich jak płyta postojowa, droga kołowania oraz płyta odladzania.

W związku z bezpieczeństwem, w okresie prac lotnisko nie będzie obsługiwać ruchu lotniczego. W planach jest m.in. nowoczesna płyta postojowa, która zwiększy liczbę miejsc dla samolotów do 28, co ma znacząco podnieść przepustowość portu.

Nowe inwestycje dla zwiększenia wydajności

Oprócz rozbudowy części operacyjnej, w ostatnich latach wrocławskie lotnisko zrealizowało inne kluczowe projekty. Jednym z nich była budowa magazynu paliw zakończona pod koniec 2024 roku. Inwestycja ta, o wartości 14,3 miliona złotych netto, miała na celu poprawę obsługi lotniskowej oraz stworzenie rezerwy paliwa JET A-1.

Magazyn składa się z czterech zbiorników paliwowych o pojemności 400 m³, co zapewnia elastyczność w zarządzaniu zapasami.

Zaawansowany system obsługi bagażu

Aby sprostać rosnącemu ruchowi pasażerskiemu, lotnisko postawiło na nowoczesny system obsługi bagażu. Nowe rozwiązanie wdrożono na początku 2025 roku. System obejmuje tomografy bagażowe, taśmy transportowe oraz sorter, które umożliwiają obsługę do 2400 bagaży na godzinę.

Całkowity koszt modernizacji wyniósł 19,7 miliona złotych netto, co znacząco poprawia efektywność obsługi pasażerskiej.

Infrastruktura wspierająca przewoźników i pasażerów

Wrocławskie lotnisko nieustannie rozwija swoją infrastrukturę. W 2024 roku na jego terenie pojawił się nowy hangar Ryanair, zainwestowany przez przewoźnika kosztem 25 milionów euro. Hangar ten służy do serwisowania samolotów, co podnosi jakość obsługi technicznej.

Również w 2024 roku rozpoczęto budowę hotelu Hampton by Hilton, który stanie się dodatkowym udogodnieniem dla podróżnych. Obiekt oferujący 122 pokoje oraz przestrzeń konferencyjną ma być gotowy pod koniec 2025 roku, a jego budowa kosztuje około 60 milionów złotych.

Przyszłość wrocławskiego lotniska

Zakończenie bieżących inwestycji wprowadzi wrocławskie lotnisko na nowy poziom standardów europejskich. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze i udogodnieniom pasażerowie będą mogli liczyć na wyższy komfort podróży i sprawniejszą obsługę. Transformacja ta nie tylko zaspokoi obecne potrzeby, ale także przygotuje port na przyszłe wyzwania i dalszy rozwój.

Źródło: wroclaw.pl