Nowa trasa nad Ślęzą: Wrocław inwestuje w komfort mieszkańców!

Umowa podpisana przez miasto dotycząca budowy nowej trasy nad rzeką Ślęzą, łączy się z wcześniejszymi projektami infrastrukturalnymi w tej części miasta. Wcześniej zrealizowano tam kładkę pieszo-rowerową oraz wybudowano trasę prowadzącą od strony Muchoboru Małego i ul. Francuskiej. Obecna inwestycja ma na celu jeszcze większe usprawnienie komunikacji w tym rejonie.
Korzyści dla lokalnej społeczności
Całkowity koszt budowy trasy wyniesie ponad 1,5 miliona złotych. Projekt obejmuje stworzenie 333 metrów drogi, z czego większość będzie pokryta nawierzchnią bitumiczną. W pobliżu imponującego drzewa topoli czarnej, które znajduje się wzdłuż trasy, zastosowana zostanie nawierzchnia mineralno-żywiczna, co zapewni ochronę dla roślinności i estetykę przestrzeni.
Podział trasy na odcinki
Nowa droga z Muchoboru Wielkiego będzie częściowo dostępna dla samochodów, aby mieszkańcy mogli dojechać do swoich posesji. Jednak bliższy rzece odcinek zostanie przeznaczony wyłącznie dla pieszych i rowerzystów. Firma, która wygrała przetarg na realizację projektu, ma na jego ukończenie siedem miesięcy.
Udogodnienia i zieleń wzdłuż trasy
Równocześnie z nową trasą powstaną wygodne dojścia do ogródków działkowych Kabaczek, a przejazd przez tory kolejowe zostanie zmodernizowany. Oświetlenie na drodze zapewni 13 latarni, a nowe nasadzenia obejmować będą lipy holenderskie i lilaki pospolite. Dla komfortu użytkowników pojawią się również ławki oraz kosze na śmieci.
Kontynuacja wcześniejszych inwestycji
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku oddano do użytku 400-metrowy ciąg pieszo-rowerowy od ul. Francuskiej, co kosztowało 1,9 miliona złotych. Wcześniej miasto zainwestowało 4 miliony złotych w budowę kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Ślęzą, łącząc w ten sposób Muchobór Wielki z Małym. Te przedsięwzięcia znacząco przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców i rozwoju infrastrukturalnego miasta.