Remont torowiska na ul. Tarnogajskiej: Nowe trasy autobusów i utrudnienia w ruchu

Od 6 września 2025 roku mieszkańców Wrocławia czekają istotne zmiany w organizacji ruchu komunikacji miejskiej, związane z rozpoczęciem remontu torowiska na ulicy Tarnogajskiej oraz skrzyżowaniu z aleją Armii Krajowej. Prace mają na celu modernizację infrastruktury, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżnych.
Zamknięcia i utrudnienia w ruchu
Od 6 września na kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Tarnogajskiej i Armii Krajowej. Przez pięć dni, do 11 września, dostępna będzie tylko jedna jezdnia, co wymusi jazdę w obu kierunkach po jednym pasie. Równocześnie, ul. Klimasa zostanie zamknięta dla ruchu na wprost przez skrzyżowanie, co może spowodować dodatkowe komplikacje dla kierowców.
Wytyczne dla kierowców
Dla osób podróżujących od Brochowa do centrum, zaleca się objazdy przez ulice Gazową, Międzyleską, Klimasa i Tarnogajską lub przez Łagiewnicką, co pozwoli uniknąć zatorów. Te zmiany powinny zakończyć się 13 września, co oznacza, że kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość na ten czas.
Remonty a transport publiczny
Modernizacja obejmie torowisko w newralgicznych punktach: na przejazdach drogowych, łukach oraz peronach przystankowych. Zostaną również zmodernizowane przystanki „Tarnogajska”, które otrzymają nowe elementy wyposażenia. Prace zaplanowane są na cztery tygodnie, a ruch tramwajowy na tym odcinku zostanie wyłączony do 3 października.
Zmiany tras autobusowych
Konieczność prowadzenia remontu wpłynęła również na trasy autobusowe. Linia 124 kursująca z Wrocław Nowy Dwór do Księża Wielkiego zostanie poprowadzona przez alternatywne trasy. Podobnie linia 125 z Brochowa do Tynieckiej oraz 143 z Kminkowej do Sępolna będą miały zmienione trasy, aby dostosować się do nowych warunków drogowych.
Informacje dla pasażerów linii 134 i 245
Dla pasażerów linii 134 autobusy będą zatrzymywać się na przystankach tymczasowych „Nyska” i „Tarnogajska” w kierunku Księża Wielkiego. Linia 245 również zmieni swoją trasę, co wpłynie na podróże w kierunku Bieńkowic i Petrusewicza, gdzie przystanki będą miały status „na żądanie”.
Koszt i znaczenie inwestycji
Koszt całego przedsięwzięcia wynosi ponad 4,1 mln zł. Modernizacja ma nie tylko poprawić jakość infrastruktury komunikacyjnej, ale także zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę mieszkańców Wrocławia. Remonty te są częścią większego planu usprawnienia ruchu w mieście.