Tramwaj na Maślice wciąż w ruchu! Nowy deweloper zapewnia mieszkańców o przyszłości inwestycji

Mieszkańcy Maślic mogą odetchnąć z ulgą – budowa tramwaju na ich osiedle nie jest zagrożona. Choć niedawna sprzedaż kluczowej działki przy ulicy Pilczyckiej wywołała niepokój wśród lokalnej społeczności, rzeczywistość okazuje się znacznie bardziej optymistyczna.
Nowy właściciel wspiera inwestycję
Działkę przy Pilczyckiej przejęła od dotychczasowego właściciela firma Develia Vita. To, co początkowo wydawało się problemem, może okazać się wsparciem dla całego przedsięwzięcia. Deweloper zobowiązał się bezpłatnie przekazać miastu obszar potrzebny pod tory i infrastrukturę tramwajową. Dodatkowo spółka planuje modernizację otaczającej infrastruktury komunikacyjnej we współpracy z miejskim Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta.
Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego, część nabytego terenu przeznaczona jest na budownictwo mieszkaniowe, pozostały fragment pod infrastrukturę transportową. Takie rozwiązanie pozwala na realizację obu celów bez wzajemnych konfliktów.
Tramwaj dojedzie na Maślice w 2028 roku
Magistrat potwierdza, że harmonogram budowy pozostaje bez zmian. Dokumentacja techniczna ma zostać ukończona jeszcze w bieżącym roku, a pierwsze tramwaje pojawią się na Maślicach za cztery lata. Całkowita długość nowego połączenia wyniesie 4 kilometry, włączając w to 3,2 km głównej trasy oraz pętlę końcową.
Start linii zaplanowano w rejonie obecnego końca tras tramwajowych koło Tarczyński Arena. Stamtąd tory poprowadzą wzdłuż północnej strony Maślickiej, by po dwóch kilometrach skręcić w Suwalską i Królewiecką, kończąc bieg przy N-Parku.
Osiem przystanków dla jedenastu tysięcy mieszkańców
Wzdłuż całej trasy powstanie osiem stacji tramwajowych. Znajdą się one przy kluczowych punktach: skrzyżowaniu z Gosławicką, w pobliżu Akademickiego Ośrodka Wychowania Fizycznego, przy Rędzińskiej, Bogatyńskiej i Brodnickiej. Kolejne przystanki zlokalizowano na przecięciu z istniejącą linią tramwajową, przy Suwalskiej oraz końcową przy Królewieckiej.
Projekt zakłada również budowę przeprawy przez Ługowinę oraz rozbudowę sieci podziemnych. Dzięki temu około 11 tysięcy osób będzie miało przystanek tramwajowy w odległości maksymalnie pół kilometra od miejsca zamieszkania.