Mijanka tramwajowa na ul. Przyjaźni już w ruchu!

Mijanka tramwajowa na ul. Przyjaźni już w ruchu!

W minioną sobotę na ulicy Przyjaźni odbyły się istotne testy dotyczące nowego systemu sterowania ruchem tramwajowym, które miały na celu zbadanie funkcjonalności niedawno zainstalowanej mijanki. Testy były przeprowadzane przez specjalistów z ramienia wykonawcy projektu oraz nadzór ruchu MPK, aby upewnić się, że nowe rozwiązania działają bez zarzutu w różnych warunkach.

Testy z pustymi wagonami

Podczas testów, tramwaje linii 7 i 17 zostały czasowo wycofane z regularnego kursowania na odcinku do Kleciny. W zamian, przez nowo powstałą mijankę przejeżdżały puste wagony, co pozwoliło na analizę reakcji systemu na różne scenariusze związane z liczbą tramwajów między pętlą Klecina a skrzyżowaniem ulic Przyjaźni i Karkonoskiej.

Nowy etap w codziennym funkcjonowaniu mijanki

Po pozytywnych wynikach testów, mijanka została oddana do codziennego użytku od 15 grudnia, co stanowi istotny krok w kierunku usprawnienia komunikacji tramwajowej w naszej okolicy.

Budowa i finansowanie nowego toru

Prace nad rozbudową torowiska ruszyły latem tego roku. Inwestycja o wartości blisko 5 milionów złotych obejmowała budowę ponad 60-metrowego odcinka toru w okolicach przystanku „Sąsiedzka” na ulicy Przyjaźni.

Nowoczesne technologie dla zwiększenia bezpieczeństwa

W ramach projektu zainstalowano zaawansowane sygnalizatory świetlne, które dostarczają motorniczym niezbędnych informacji o bezpiecznym wjeździe na jednotorowy odcinek. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, tramwaje mogą teraz swobodniej i szybciej pokonywać ten fragment trasy.

Korzyści dla pasażerów i mieszkańców

Nowa mijanka eliminuje konieczność oczekiwania tramwajów na zwolnienie toru, co pozwala na bezkolizyjne mijanie się pojazdów jadących w przeciwne strony, znacząco poprawiając płynność ruchu i komfort pasażerów.

Planowana modernizacja floty tramwajowej

MPK nie poprzestaje na tej inwestycji i zamierza kontynuować rozwój infrastruktury. W planach znajduje się zakup 160 nowych tramwajów, co zapoczątkuje długo oczekiwany proces modernizacji floty, jednocześnie umożliwiając wycofanie przestarzałych modeli Konstal.

Źródło: wroclaw.pl