MPK Wrocław przyspiesza modernizację torowiska na Mickiewicza – kluczowy przetarg już w toku!

Wrocław rusza z kolejnym przetargiem na modernizację kluczowej trasy tramwajowej do Sępolna. Po wcześniejszych problemach z finansowaniem, miejskie MPK ponownie szuka firmy, która przygotuje dokumentację techniczną — to krok niezbędny, by ruszyć z pracami na ul. Mickiewicza i zsynchronizować remonty najważniejszych wschodnich szlaków komunikacyjnych.
Nowy przetarg, stare wyzwania – harmonogram i wymagania
Przedsiębiorstwa zainteresowane udziałem w przetargu mają czas do 19 września, do godz. 9:00, aby złożyć swoje oferty. Zadanie, którego dotyczy postępowanie, to przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej przebudowy torowiska biegnącego wzdłuż ul. Mickiewicza. Plany zakładają wymianę aż 3140 metrów pojedynczego toru na trzech newralgicznych odcinkach tej ulicy. To inwestycja, która znacząco wpłynie na codzienne podróże tysięcy wrocławian.
MPK jasno określiło kryteria oceny: 60% punktów przyznawanych będzie za cenę, a 40% za doświadczenie głównego projektanta (posiadającego uprawnienia budowlane w zakresie dróg). Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 320 dni na przygotowanie całej dokumentacji. To oznacza, że dokumenty muszą być gotowe w niespełna rok od wyboru najlepszej oferty.
Dlaczego tempo jest tak ważne?
MPK przyspiesza procedurę nie bez powodu. Wszystko musi zostać doskonale skoordynowane z równolegle prowadzonymi inwestycjami — przebudową Mostu Zwierzynieckiego oraz budową nowej Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Swojczyce. Jeżeli dokumentacja dla ul. Mickiewicza nie powstanie na czas, może to oznaczać poważne opóźnienia dla całego systemu transportowego na wschodzie miasta. To łańcuchowa reakcja: przesunięcia jednej inwestycji mogą pokrzyżować plany remontów oraz otwarcia nowych tras dla mieszkańców Sępolna, Biskupina i Swojczyc.
Jak przebudowa wpłynie na codzienne podróże?
Dla mieszkańców kluczowe są praktyczne konsekwencje. Przebudowa torów na Mickiewicza oznaczać będzie zmiany w organizacji ruchu tramwajowego. Już teraz wiadomo, że planowane są objazdy tramwajowe w kierunku Biskupina. To wymaga od MPK i miasta precyzyjnego przygotowania alternatywnych tras, które zminimalizują niedogodności dla pasażerów.
Warto podkreślić, że zgodnie z miejskimi zapowiedziami, roboty budowlane mają ruszyć już w przyszłym roku — pod warunkiem, że uda się uzyskać niezbędne pozwolenia i zakończyć cały proces projektowy bez kolejnych poślizgów.
Co zyskają mieszkańcy?
Przebudowa torowiska na ul. Mickiewicza to nie tylko kwestia poprawy komfortu jazdy. To także większa niezawodność tramwajów, lepsza spójność komunikacyjna osiedli wschodnich i mniej awarii. Odpowiednio zmodernizowana infrastruktura sprawi, że podróże do centrum będą szybsze i bezpieczniejsze — a w przyszłości uruchomienie nowych połączeń na Swojczyce stanie się możliwe.
O dalszym przebiegu przetargu i kolejnych etapach inwestycji będziemy informować na bieżąco. Jeśli macie pytania dotyczące planowanych zmian lub chcecie zgłosić swoje uwagi — czekamy na Wasze wiadomości. To inwestycja, która dotyczy nas wszystkich.