Nowe trasy autobusów po remoncie Horbaczewskiego od 30 sierpnia!

Nowe trasy autobusów po remoncie Horbaczewskiego od 30 sierpnia!

Od 30 sierpnia 2025 roku mieszkańcy naszego miasta muszą przygotować się na zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Ze względu na zakończenie remontu ulicy Horbaczewskiego, wprowadzono nowe trasy dla kilku linii autobusowych, co ma na celu poprawę płynności ruchu w obrębie miasta.

Zmiany na trasach linii 128

Linia 128, kluczowa dla wielu mieszkańców, przejdzie znaczące modyfikacje. Teraz autobusy będą kursować przez Zakrzów, Rondo Lotników Polskich, plac Bema oraz mosty Warszawskie, po czym dotrą do Pomorskiej. Trasa obejmie także most Mieszczański, Popowicką i Legnicką, prowadząc do Wrocław Nowy Dwór (P+R). W drodze powrotnej autobusy będą pokonywać te same punkty. Nowa trasa uwzględnia przystanki na Kwiska, Na Ostatnim Groszu, Orlińskiego i Drzewieckiego.

Korekta trasy linii 136

Dla pasażerów korzystających z linii 136 również zaplanowano zmiany. Autobusy rozpoczynają kurs od Kozanowa, przemierzają Kozanowską, Lotniczą i Bajana, a następnie udają się przez Horbaczewskiego i Na Ostatnim Groszu aż do Tarnogaju. Powrót do Kozanowa odbywa się przez Armii Krajowej i Hallera. Na tej trasie dostępne będą przystanki Drzewieckiego i Gądowianka (NŻ).

Linia nocna 243 z nowym rozkładem

Linia nocna 243 również dostosowuje się do nowych warunków. Jej trasa prowadzi od Księżego Wielkiego przez Opolską, plac Dominikański i Legnicką aż do Leśnicy. Powrotny kurs obejmuje identyczne przystanki, umożliwiając mieszkańcom wygodne nocne podróże. Kluczowe przystanki na tej trasie to Kwiska, Orlińskiego (NŻ) i Drzewieckiego (NŻ).

Bez zmian dla linii 122 i 129

Dwie linie autobusowe, 122 i 129, nie doświadczą żadnych zmian. Linia 122 nadal obsłuży trasę przez plac Jana Pawła II i Mińską. Natomiast linia 129 zapewnia dotarcie do Portu Lotniczego i Poświęckiej (Ośrodek zdrowia), zatrzymując się na przystankach Na Ostatnim Groszu i Orlińskiego.

Zmiany te są elementem większego planu mającego na celu przystosowanie miejskiej komunikacji do nowej infrastruktury drogowej po remoncie, co powinno znacząco poprawić komfort podróży mieszkańców.