Wrocław w ruchu: Start budowy Wschodniej Obwodnicy na Partynicach i Bielanach!

W południowej części Wrocławia, w okolicach Partynic i Bielan Wrocławskich, intensywnie przygotowuje się teren pod budowę ostatniego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Na początek usunięto pozostałości po ogródkach działkowych, a teren jest obecnie oczyszczany z drzew i zarośli. Budowane są także tymczasowe drogi dla maszyn budowlanych, a specjaliści saperscy prowadzą niezbędne zabezpieczenia. Choć te działania sygnalizują rozpoczęcie inwestycji, do faktycznych prac budowlanych jeszcze długa droga.
Przebieg planowanej trasy
Nowy odcinek obwodnicy rozpocznie się na skrzyżowaniu z aleją Karkonoską, niedaleko ronda przy centrum handlowym Auchan. Trasa będzie biegła przez wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 285 oraz most nad rzeką Ślęzą. Następnie dotrze do nowego ronda przy ulicy Ołtaszyńskiej. Kolejne etapy obejmują przejście przez rondo na ulicy Kutrzeby i połączenie z istniejącą trasą na ulicy Grota Roweckiego, uwzględniając mniejsze skrzyżowania z ulicami Niebieską i Obrońców Poczty Gdańskiej.
Obecny stan przygotowań
Firma Skanska, odpowiedzialna za główne prace, od trzech miesięcy prowadzi działania przygotowawcze. Rozbiórka terenów ogródków działkowych w obszarach Partynic i Bielan Wrocławskich trwa. W tym samym czasie prowadzone są prace nad tymczasowym wygrodzeniem terenów i budową dróg dojazdowych. Iwona Walczak z firmy Skanska poinformowała, że niezbędne materiały potrzebne do budowy dróg zostały już dostarczone. Wszystkie działania są nadzorowane przez ekspertów od ochrony środowiska, a saperzy zabezpieczyli już połowę terenu inwestycji.
Plany na przyszłość
W najbliższym czasie planowane jest budowanie wjazdów na zaplecza budów oraz kontynuacja prac drogowych w pobliżu ulicy Grota Roweckiego i Bielan Wrocławskich. Kluczowym zadaniem będzie również rozpoczęcie budowy infrastruktury technicznej, w tym kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej w okolicach ulicy Grota Roweckiego. Mimo że prace przygotowawcze trwają, jak podkreśla przedstawicielka wykonawcy, do faktycznego rozpoczęcia budowy drogi jeszcze trochę czasu upłynie.
Główne elementy projektu
Nowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia będzie miał dwie jezdnie na większości swojej długości. Projekt obejmuje również ważne elementy infrastruktury, takie jak kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi w miejscowości Wysoka oraz most i wiadukt nad linią kolejową. Realizację całej inwestycji powierzono firmie Skanska, a jej ukończenie planowane jest w ciągu 30 miesięcy. Nowa trasa obwodnicy powinna być gotowa do użytkowania pod koniec 2027 roku.