Pociągi wracają na Dolny Śląsk: Lwówek Śląski i Kowary znów w grze!

Pociągi wracają na Dolny Śląsk: Lwówek Śląski i Kowary znów w grze!

Wznowienie połączeń kolejowych na dwóch trasach w południowo-zachodniej części województwa dolnośląskiego staje się coraz bardziej realne. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetargi, które mogą przynieść istotne zmiany dla mieszkańców regionu, poprawiając codzienną komunikację i integrując lokalne społeczności z resztą Dolnego Śląska.

Co zmieni się na trasie Lwówek Śląski – Jerzmanice-Zdrój?

Odcinek łączący Lwówek Śląski i Jerzmanice-Zdrój ma szansę powrócić do roli ważnego połączenia pasażerskiego. 24 kilometry linii kolejowej zostaną poddane gruntownej rewitalizacji, a w okolicach Złotoryi przewidziano budowę stacji łączącej kluczowe powiaty regionu. Lwówek Śląski, który od dłuższego czasu pozbawiony był czynnej stacji kolejowej, może liczyć na włączenie do tras obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie i łatwiejszy dostęp do większych miast, w tym Jeleniej Góry oraz Legnicy.

Kowary i Kamienna Góra – znaczenie inwestycji dla południa regionu

Równolegle rozważana jest modernizacja linii między Kowarami a Kamienną Górą. Część tego odcinka przebiega przez tunel pod Przełęczą Kowarską, którego przyszłość uzależniona jest od konsultacji środowiskowych, zwłaszcza w kontekście ochrony zamieszkujących go nietoperzy. Zarządca infrastruktury deklaruje, że wszystkie prace będą realizowane z poszanowaniem wymogów ochrony przyrody, co stanowi priorytet przy tej inwestycji.

Szersza perspektywa: sieć kolejowa na Dolnym Śląsku w rozbudowie

Planowane rewitalizacje to element większego programu rozwoju sieci kolejowej w województwie. W ostatnich miesiącach rozpoczęto także prace na trasach Kłodzko – Stronie Śląskie oraz Dzierżoniów – Srebrna Góra, a kolejne przetargi, w tym na odcinku Kobierzyce – Łagiewniki, są już zapowiedziane. Wszystkie te inwestycje mają przyczynić się do poprawy mobilności oraz podnieść komfort podróżowania lokalnych społeczności.

Brak precyzyjnych dat zakończenia obecnych przetargów nie zmienia faktu, że mieszkańcy regionu mogą spodziewać się systematycznych zmian na lepsze. Modernizacja infrastruktury kolejowej oznacza większą dostępność transportu i nowe możliwości podróży po Dolnym Śląsku, z czego skorzystają zarówno mniejsze miejscowości, jak i większe ośrodki miejskie.

Źródło: wroclaw.pl