Wrocław: Kosmiczne oferty na remont torowiska na Łokietka

Wrocław: Kosmiczne oferty na remont torowiska na Łokietka

Wrocław stoi przed wyzwaniem modernizacji torowisk tramwajowych na ul. Łokietka oraz placu Świętego Macieja. Koszty zaprezentowanych ofert okazały się jednak znacznie wyższe niż przewidywano. MPK Wrocław, zarządzające projektem, nie podjęło jeszcze decyzji o wyborze wykonawcy. Podobnie jak w przypadku ul. Mickiewicza, ogłoszono jednocześnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, co jest częścią większego planu modernizacyjnego w ramach inicjatywy TORYwolucja.

Rozbieżności w ofertach na dokumentację

W poniedziałek, 25 sierpnia, otwarto oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej dla torowisk na wspomnianych odcinkach. Do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  • CONE AMG Sp. z o.o. z Warszawy z propozycją opiewającą na 268,9 tys. zł,
  • Progreg Paweł Kudelski z Sierpca, oferujący wykonanie za 553,5 tys. zł.

MPK Wrocław dysponuje budżetem wynoszącym jedynie 92,2 tys. zł na to zadanie, co oznacza, że oferty znacznie przekraczają dostępne środki. Najtańsza z propozycji przewyższa budżet o niemal 177 tys. zł. Zanim zapadną decyzje, wszystkie zgłoszenia zostaną dokładnie przeanalizowane pod względem formalnym.

Szczegóły planowanej modernizacji

Plan zakłada wymianę 465 metrów toru pojedynczego wraz z podbudową. Prace mają się rozpocząć przy posesji nr 4 na ul. Łokietka i zakończyć w pobliżu posesji nr 15 na pl. Świętego Macieja. Integralną częścią projektu będzie montaż dwóch smarownic, co ma zwiększyć trwałość torowisk.

Koordynacja z innymi inwestycjami

Realizacja tej inwestycji musi być skoordynowana z innymi planowanymi pracami w mieście. Szczególnie istotne jest zsynchronizowanie działań z przebudową węzła Drobnera – Dubois, za którą odpowiada spółka Wrocławskie Inwestycje. Uniknięcie paraliżu komunikacyjnego wymaga zakończenia prac na skrzyżowaniu ulic Pomorskiej z Dubois przed rozpoczęciem modernizacji torowisk na Łokietka i pl. Świętego Macieja.