Zniknie najwęższy przystanek tramwajowy w Polsce. Rozpoczyna się budowa węzła na Nadodrzu

Zniknie najwęższy przystanek tramwajowy w Polsce. Rozpoczyna się budowa węzła na Nadodrzu

22 listopada rozpoczyna się kluczowy etap modernizacji węzła przesiadkowego przy ulicy Drobnera i Dubois. To przedsięwzięcie wpłynie na funkcjonowanie komunikacji miejskiej we Wrocławiu, zwłaszcza w rejonie Nadodrza. Przebudowa, która potrwa półtora roku, będzie miała znaczący wpływ na codzienne podróżowanie mieszkańców.

Zmiany w komunikacji miejskiej

Od soboty zostanie wstrzymany ruch tramwajowy na ulicy Drobnera, co dotyczy linii 6, 7, 19 oraz weekendowej linii 0. Pasażerowie powinni przygotować się na reorganizację tras i korzystanie z alternatywnych środków transportu. Po tygodniu zmiany dotkną również kierowców, którzy będą musieli korzystać z tymczasowej jezdni zorganizowanej na torowisku.

Inwestycja w infrastrukturę

Projekt zakłada nie tylko modernizację przystanków, lecz także całkowitą zmianę układu drogowego. Ruch samochodowy będzie odbywał się po zwężonej do jednego pasa jezdni, co może prowadzić do utrudnień w godzinach szczytu. Dla kierowców, rowerzystów i pieszych przewidziano nowe rozwiązania, które mają poprawić płynność ruchu i bezpieczeństwo.

Wstrzymanie ruchu i nowa organizacja tras

W pierwszej fazie projektu, od 22 listopada, tramwaje przestaną kursować przez Drobnera. Zmiany w organizacji ruchu obejmują m.in. zamknięcie wlotów z ulic Łokietka, Rydygiera i Śrutowej. Tymczasowa jezdnia na torowisku umożliwi ruch pojazdów, lecz kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden pas w każdym kierunku. Z tego powodu zaleca się korzystanie z nawigacji, aby unikać korków.

Przebudowa węzła przesiadkowego

Inwestycja zakłada budowę nowych peronów, które będą wygodniejsze i bardziej funkcjonalne. Przystanki zostaną zintegrowane, co ułatwi przesiadki między tramwajami a autobusami. Modernizacja obejmuje także wymianę starych sieci podziemnych, co może wiązać się z niespodziewanymi utrudnieniami.

Znaczenie inwestycji dla mieszkańców

Przebudowa ma na celu poprawę jakości życia mieszkańców poprzez stworzenie nowoczesnego węzła przesiadkowego. Dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej, projekt ma wprowadzić bardziej ekologiczne i efektywne rozwiązania transportowe. W ramach inwestycji powstaną również nowe przestrzenie zielone, co przyczyni się do estetyki okolicy i poprawy jakości powietrza.

Końcowe etapy i dodatkowe projekty

Modernizacja węzła przesiadkowego to nie jedyna inwestycja w tej części miasta. W planach jest także renowacja torowiska na ulicy Łokietka i placu św. Macieja, która zakończy się równolegle z pracami na Drobnera i Dubois. Na ulicy Drobnera powstaną nowe tory i trakcji tramwajowej, co ułatwi poruszanie się po mieście.

W ramach przebudowy przewidziano także zazielenienie otoczenia – posadzone zostaną drzewa, krzewy i inne rośliny, które przyczynią się do poprawy estetyki okolicy. Wszystkie te zmiany mają na celu stworzenie bardziej przyjaznej i funkcjonalnej przestrzeni miejskiej.

Źródło: wroclaw.pl